Medewerker Burgerzaken

Vacature Medewerker Burgerzaken

  • Nuth
  • MBO
  • 24 - 28 uur

Vacature omschrijving

Voor een gemeente in de regio Zuid-Limburg zijn wij op zoek naar een ervaren Medewerker Burgerzaken met kennis van het werkproces adresonderzoeken. Het gaat om een tijdelijke functie ter vervanging van ziekte, voor 20 tot 24 uur per week.

In deze rol draag jij bij aan de kwaliteit en betrouwbaarheid van de Basisregistratie Personen (BRP). Jij onderzoekt waar mensen daadwerkelijk wonen, voert huisbezoeken uit waar nodig en zorgt voor een juiste en rechtmatige verwerking van adresgegevens.

Wat ga je doen?
Als Medewerker Burgerzaken met specialisatie adresonderzoeken houd je je bezig met het signaleren, onderzoeken en corrigeren van adresgegevens. Jij bent zorgvuldig, onderzoekend en gewend om zelfstandig te werken.
Jouw werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Uitvoeren van adresonderzoeken op basis van meldingen en signalen;
  • Onderzoeken van de feitelijke woon- en leefsituatie van inwoners;
  • Contact onderhouden met betrokken inwoners en instanties;
  • Opstellen van rapportages en juridisch onderbouwde besluiten over inschrijvingen in de BRP;
  • Waar nodig huisbezoeken afleggen (in samenwerking met BOA’s);
  • Samenwerken met andere overheidsinstanties in het kader van de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit (LAA);
  • Beheren en afhandelen van dossiers en toezien op termijnen en voortgang.

Wie ben jij?

  • Je beschikt over minimaal MBO+ werk- en denkniveau;
  • Je hebt ervaring met adresonderzoeken binnen burgerzaken;
  • Je bent bekend met wet- en regelgeving zoals de BRP, BAG en Awb;
  • Ervaring met iBurgerzaken is een grote pré;
  • Je bent analytisch, zelfstandig en hebt oog voor detail;
  • Je kunt goed samenwerken met andere afdelingen en ketenpartners;
  • Je hebt een onderzoekende houding en kunt doortastend handelen bij signalen van mogelijke fraude;
  • Je bent communicatief sterk, klantgericht en zorgvuldig in je werk.

Wat bieden wij jou?

  • Een tijdelijke opdracht bij een vooruitstrevende gemeente in Zuid-Limburg;
  • Een afwisselende functie binnen een professioneel en betrokken team;
  • Een werkomgeving met aandacht voor samenwerking, kwaliteit en innovatie;
  • Een salaris conform CAO Gemeenten, afhankelijk van kennis en ervaring;
  • De mogelijkheid om hybride te werken in overleg met de opdrachtgever.

Hattrick is een gelijke kansen werkgever en moedigt sollicitaties van alle gekwalificeerde kandidaten aan, ongeacht hun achtergrond. We streven naar diversiteit en verwelkomen sollicitaties van iedereen die aan de vereisten van de functie voldoet.

Solliciteren
Meer informatie?
Vacature alert instellen

Ontvang vacature alerts in je mailbox

🎉 Success! Je ontvangt vanaf nu vacatures in je mailbox!

Solliciteren